lørdag 20. mars 2010

Lørdag, kanelsnurrer og en gammel skatt

Som den flittige husmoren jeg er så pleier jeg å bake på lørdager sånn at vi har noe ekstra å kose oss med til lunsj. I dag var det svenske kanelsnurrer på menyen.
Nå skal sant sies at jeg ikke er så veldig flink å bake, dvs jeg får aldri noe perfekt. 
  Denne gangen klarte jeg å bare lage 10 boller på en stor deig. Monsterboller med andre ord.

Fant ut at ovnen fungerer bra som speil. Kjekt! Her sitter jeg å følger med at baksten blir perfekt stekt.

Like stor som hånden min, men de smakte hvertfall veldig godt:)

Og så til noe helt annet. 
I dag har vi fått en gammel skatt i hus. Jeg har som nevnt tidligere vært på jakt etter et konsollbord for å ha i hallen. Gleden var derfor stor da svigerforeldrene mine hadde tatt vare på et gammelt spillebord som er ca 100 år gammelt som vi kunne få. Når det er sammenlagt kan det brukes som konsollbord og det er nettopp det vi blir å gjøre, siden vi ikke er store kortspillere;)

Nå gjenstår det bare å lete frem det jeg har av pynt for å finne noe som passer bra.
God helg!

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Så lekker gjærbakst. Ingen kløpper jeg heller, men ser du har mer dreisen på det. Fikk lyst på en sånn.

    Heldige du. Dette bordet var kjempefint. Sjarmerende og naturlig slitt. Koselig å se at det er brukt. Du har vel tenkt å beholde det som det er?

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  2. Såååå flink du e:) Di snurringsan så vældi go ut... Trur du æ kunne fådd oppskrifta på di??? Namnam.... Syns dåkker har et kjæmpefint hus,me mange fine detalja;) Ha ei ellers fin helg:)

    Klæm fra Sylvi Anita:)

    SvarSlett