fredag 11. februar 2011

Årsdag og omvisning

Da var det jammen meg blitt 1 år siden vi flyttet inn i vårt hjem. Tiden har flydd avgårde, og vi trives utrolig godt her. Jeg tenkte at i den anledning kunne jeg gi dere en omvisning, etasje for etasje:) 
Jeg har lenge tenkt at jeg må oppdatere bloggen, men har slitt med å finne motivasjon til det. Dagene som mamma og student går i ett og når kvelden kommer da ligger jeg strak på sofaen. Men nå titter sola frem her i nord, så jeg satser på bedre tider:)

Jeg begynner med 1.etasje og så fortsetter jeg med 2.etasje utover helgen.
1. etasje består av kjøkken, stue, 1 soverom, bad, vaskerom, hall og vindfang. 



 
 Kjøkken sett fra stue og bilde av kjøkkeninnredningen

 

 
 Stue


 Hall


Bad

 Vaskerom som ligger innenfor badet

 Til slutt et lite utsnitt av vindfanget

Det var altså nesten hele 1.etasje. Soverommet er fyllt opp med saker og ting som skal ut i garasjen. Bilde av det kommer heller når vi har fått ryddet:)




8 kommentarer:

  1. Så koselig og luftig dere har det!! Gratulerer med ett år;) Tiden flyr!!

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig hus dokker har. Gratulere!

    SvarSlett
  3. så koselig det er hos dere.:.) Ja tiden flyr...nå er det snart 7 år siden vi flyttet inn i nytt hus, og jeg kaller det fortsatt nytt..men hvor lenge er det nytt .Sier ikke det samme om en kjole.:-)).tjhii..en god helg til deg..

    SvarSlett
  4. Hei.

    Veldig fint hjem dere har. Litt misunnelig... Digget kjøkkenet ditt. Og gratulerer med 1 års dagen.

    Her er oppskriften på smoothie'n:

    1/2 pose frosne jordbær
    1 beger vaniljeyoghurt (evt lett varianten)
    1 moden banan
    evt litt melis

    Blendes smooth...

    Nyt.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. Hei!

    Kjempefint hus!(Vi skal bygge samme hustype)

    Jeg tenkte jeg skulle spørre om dere er fornøyd med vindfanget?
    Vi vurderer en lignende løsning, da jeg er redd hallen kanskje blir litt for liten hvis vi skal utvide bad og vaskerom. Og spesielt når vi har barnevogn som må stå inne.

    Hva syns du?

    Og kan jeg spørre om det utgjorde en stor prisøkning?

    Ha en fin Valentinsdag!

    Klem Hege

    SvarSlett
  6. Hei vennen ! ♥

    Nå var det lenge siden sist, kjempekos å se et innlegg fra deg igjen. Virkelig et nyyydelig hjem dere har, vakkert ! ♥ Gleder meg til å se resten. :)

    Håper alt står bra til med deg og dine Hilde. ♥

    Ha en strålende tirsdag videre. :)

    God klem fra Anette

    SvarSlett
  7. Hei Hege!

    Vindfanget kunne vi ikke vært foruten og jeg anbefaler på det sterkeste at dere velger det. Hvis vi hadde valgt den opprinnelige løsningen med hoveddør rett ut fra hall, så hadde det vært trangt i hall og kaldt i hele huset.
    Vi betalte ca 100.000 ekstra for det (8.4 m2)

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  8. Takk for svar! Vi skal i møte med Mesterhus i dag. Gleder meg til å komme igang! :)

    SvarSlett